Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9

Burmistrz

Znajdujesz się w: Urząd Burmistrz
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Burmistrz” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Burmistrz

Artykuł

Burmistrz Sędziszowa  Młp.
mgr Bogusław Kmieć

tel. (17) 22 16 001, (17) 745 36 12,
fax (17) 22 16 313

Burmistrz i Z-ca Burmistrza przyjmują zainteresowanych w sprawach skarg i wniosków w każdy piątek w godz. 9:00-14:00

 

1. Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami Gminy i odpowiada za prawidłową realizację kompetencji i zadań określonych przepisami prawa, a w szczególności za:

1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,

2) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

3) realizację budżetu Gminy,

4) przedkładanie projektów uchwał, sprawozdań i informacji pod obrady Rady Miejskiej,

5) przedkładanie uchwał Rady Miejskiej Wojewodzie do legalizacji, a uchwał i zarządzeń budżetowych Regionalnej Izbie Obrachunkowej,

6) przyjmowanie mieszkańców w sprawach skarg i wniosków,

7) rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych,

8) rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na wnioski, postulaty i skargi wpływające do Urzędu od mieszkańców, instytucji i organizacji społecznych,

9) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,

10) rejestrację stanu cywilnego,

11) ewidencję ludności i wydawanie dowodów osobistych,

12) wojskowość i obronę cywilną,

13) pozyskiwanie środków pozabudżetowych,

14) zamówienia publiczne,

15) promocję Gminy i komunikację społeczną,

16) inspirowanie, wspieranie społecznych i gospodarczych inicjatyw lokalnych służących zaspokajaniu potrzeb mieszkańców,

17) współdziałanie z organizacjami gospodarczymi, społecznymi, politycznymi, zawodowymi, kulturalnymi w celu wykorzystania ich opinii, wniosków i inicjatyw,

18) zapewnianie warunków do podejmowania przez różne podmioty działalności gospodarczej na terenie gminy,

19) stwarzanie warunków do rozwijania handlu, w tym organizowanie targowisk,

20) podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego, w tym na rzecz prewencji i zapobiegania przejawom patologii społecznej,

21) ochronę przeciwpożarową,

22) podejmowanie działań na rzecz rozwoju kultury fizycznej i sportu, współpraca w tym zakresie z klubami sportowymi, gminnymi jednostkami organizacyjnymi, stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi,

23) wydawanie właściwym organom poleceń zmierzających do usunięcia bezpośredniego zagrożenia sanitarnego, epidemiologicznego, środowiska naturalnego i bezpieczeństwa,

24) kierownictwo zorganizowaną akcją społeczną (klęski żywiołowe).

25) wprowadzanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych,

26) rozwój gospodarki komunalnej i usług komunalnych,

27) gospodarkę lokalową i mieszkaniową,

28) utrzymanie obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,

29) gospodarkę gruntami, w tym zasobem gruntów Skarbu Państwa, ochronę i rekultywację gruntów oraz tworzenie zasobu terenów komunalnych,

30) gospodarkę wodno-melioracyjną i przeciwpowodziową,

31) podejmowanie przedsięwzięć na rzecz ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarkę odpadami, zapewnienie należytej gospodarki zasobami wodnymi, utrzymanie zieleni miejskiej,

32) zapewnianie prawidłowego funkcjonowania i rozwoju sieci szkół, placówek oświatowo-wychowawczych i opiekuńczych,

33) utrzymanie i rozwój bazy dla działalności kulturalnej, sportowej, rekreacyjnej i oświatowej oraz stwarzanie warunków do prowadzenia tej działalności.

 

2. W ramach w/w zakresu kompetencji i obowiązków Burmistrz określa zadania oraz bezpośrednio kieruje i nadzoruje ich realizację poprzez:

1) Zastępcę Burmistrza,

2) Sekretarza,

3) Skarbnika,

4) Kierowników Referatów:

a) Referatu Finansowego,

b) Referatu Podatków i Opłat,

c) Referatu Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich,

d) Referatu Programów Pomocowych i Zamówień Publicznych,

e) Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalowej,

f) Urzędu Stanu Cywilnego,

5) Samodzielne stanowiska pracy:

a) do spraw obsługi prawnej,

b) do spraw obsługi Rady Miejskiej,

c) do spraw BHP,

d) do spraw audytu wewnętrznego,

e) do spraw obrony cywilnej,

f) do spraw promocji i komunikacji społecznej,

g) pełnomocnika do spraw informacji niejawnych,

h) inspektor ochrony danych.

6) Dyrektorów:

a) Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury,

b) Samorządowego Centrum Usług Wspólnych,

c) Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,

d) szkół podstawowych, przedszkoli i zespołów szkół.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.