Artykuł
Burmistrz Sędziszowa Młp.
mgr Bogusław Kmieć
tel. (17) 22 16 001, (17) 745 36 12,
fax (17) 22 16 313
Burmistrz i Z-ca Burmistrza przyjmują zainteresowanych w sprawach skarg i wniosków w każdy piątek w godz. 9:00-14:00
1. Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami Gminy i odpowiada za prawidłową realizację kompetencji i zadań określonych przepisami prawa, a w szczególności za:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
2) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
3) realizację budżetu Gminy,
4) przedkładanie projektów uchwał, sprawozdań i informacji pod obrady Rady Miejskiej,
5) przedkładanie uchwał Rady Miejskiej Wojewodzie do legalizacji, a uchwał i zarządzeń budżetowych Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
6) przyjmowanie mieszkańców w sprawach skarg i wniosków,
7) rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych,
8) rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na wnioski, postulaty i skargi wpływające do Urzędu od mieszkańców, instytucji i organizacji społecznych,
9) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
10) rejestrację stanu cywilnego,
11) ewidencję ludności i wydawanie dowodów osobistych,
12) wojskowość i obronę cywilną,
13) pozyskiwanie środków pozabudżetowych,
14) zamówienia publiczne,
15) promocję Gminy i komunikację społeczną,
16) inspirowanie, wspieranie społecznych i gospodarczych inicjatyw lokalnych służących zaspokajaniu potrzeb mieszkańców,
17) współdziałanie z organizacjami gospodarczymi, społecznymi, politycznymi, zawodowymi, kulturalnymi w celu wykorzystania ich opinii, wniosków i inicjatyw,
18) zapewnianie warunków do podejmowania przez różne podmioty działalności gospodarczej na terenie gminy,
19) stwarzanie warunków do rozwijania handlu, w tym organizowanie targowisk,
20) podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego, w tym na rzecz prewencji i zapobiegania przejawom patologii społecznej,
21) ochronę przeciwpożarową,
22) podejmowanie działań na rzecz rozwoju kultury fizycznej i sportu, współpraca w tym zakresie z klubami sportowymi, gminnymi jednostkami organizacyjnymi, stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi,
23) wydawanie właściwym organom poleceń zmierzających do usunięcia bezpośredniego zagrożenia sanitarnego, epidemiologicznego, środowiska naturalnego i bezpieczeństwa,
24) kierownictwo zorganizowaną akcją społeczną (klęski żywiołowe).
25) wprowadzanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych,
26) rozwój gospodarki komunalnej i usług komunalnych,
27) gospodarkę lokalową i mieszkaniową,
28) utrzymanie obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
29) gospodarkę gruntami, w tym zasobem gruntów Skarbu Państwa, ochronę i rekultywację gruntów oraz tworzenie zasobu terenów komunalnych,
30) gospodarkę wodno-melioracyjną i przeciwpowodziową,
31) podejmowanie przedsięwzięć na rzecz ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarkę odpadami, zapewnienie należytej gospodarki zasobami wodnymi, utrzymanie zieleni miejskiej,
32) zapewnianie prawidłowego funkcjonowania i rozwoju sieci szkół, placówek oświatowo-wychowawczych i opiekuńczych,
33) utrzymanie i rozwój bazy dla działalności kulturalnej, sportowej, rekreacyjnej i oświatowej oraz stwarzanie warunków do prowadzenia tej działalności.
2. W ramach w/w zakresu kompetencji i obowiązków Burmistrz określa zadania oraz bezpośrednio kieruje i nadzoruje ich realizację poprzez:
1) Zastępcę Burmistrza,
2) Sekretarza,
3) Skarbnika,
4) Kierowników Referatów:
a) Referatu Finansowego,
b) Referatu Podatków i Opłat,
c) Referatu Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich,
d) Referatu Programów Pomocowych i Zamówień Publicznych,
e) Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalowej,
f) Urzędu Stanu Cywilnego,
5) Samodzielne stanowiska pracy:
a) do spraw obsługi prawnej,
b) do spraw obsługi Rady Miejskiej,
c) do spraw BHP,
d) do spraw audytu wewnętrznego,
e) do spraw obrony cywilnej,
f) do spraw promocji i komunikacji społecznej,
g) pełnomocnika do spraw informacji niejawnych,
h) inspektor ochrony danych.
6) Dyrektorów:
a) Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury,
b) Samorządowego Centrum Usług Wspólnych,
c) Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
d) szkół podstawowych, przedszkoli i zespołów szkół.